Monday, December 27, 2010

new monday new week!

salam sejahtera semua!!
alhamdulillah semalam (ok lets go back 1 day) pada jam 10.01 malam, selamat kembali sampai ke Nusaibah...setelah berhempas -pulas training kaki + lutut daki tangga batu caves uia...^_^
alhamdulillah atas percutian yg ditaja oleh mak uda...BarakAllahu fik,insyaAllah...

minggu ni dh masuk mggu ketiga. sudah bermula perang 'kuiz+assignment+etc'.. tapi diri ini masih lg baru start enjin..alhamdulillah dh start..nggeee^_^...

almost everyday akan call umah dlm minggu lepas..adakah akan sedemikian rupa minggu ni?? i hope so...tp byrn bil atau prepaid mesti bnyk..tau tp xpe demi family..hehhehe..alhamdulillah Allah for giving us such beautiful family bond! kalau gaduh-gaduh tu rencah la kan... tersenyum dgr cerita adik bongsu yg dah semakin membesar, ecah, dari mak td...mcm2..abang-abangnya pon dh semakin kreatif, alhamdulillah...

sedutan perbualan td:

mak: kak ngah tak ckp apa2 ka pasal ecah?
me : apa mak? dia xda ckp apa2 pon.
mak: ecah ngadu kat kak ngah ;
ecah: asyik nk hntar ecah p umah mak lang (umah ngasuh ecah) ja. kat umah mak lang ada adik mat & adik nini ja, bila ecah nak besar mcm tu?
me : hahaha..pandai dia cari alasan nak duk umah..
mak: kononnya asyik kawan ngan budak kecik tu yg x boleh besar2 tu...
me : hohohoohhooo...

moralnya betul la kan bagai yang di perkatakan sebelum ni, kawan kita melambangkan siapa diri kita. kalau berkawan dgn org yg wangi, kita pon akan terikot skali bau wanginya. begitu juga sebaliknya..tapi lagi bagus kalau kita dekati seseorang itu utk membantunya mencari jalan pulang...bertambah manis ukhwah itu hendaknya..^_^

p/s: jom2 g meeting Univercity Sport Carnival (USC) jap lg..

2 comments:

  1. fullamak..p meeting USC tu...........
    bleh tak ni aku jadi manager ping pong??huhuhu

    ReplyDelete