Wednesday, February 16, 2011

cuaca hari ini!

"oit, apasal aq tgk mendung ja nih weh?"
"bkn mendung lg dh ni. dh hujan lebat kat atas ni. ko x nampak?"
" a'ah la...siap dgn ribut petir sx tu!"

that's my first chat after having the MIS mid-term this evening..*_*

kita x mampu nak tentukan hujan atau cerah, mendung atau bercahaya.hanya Allah yg mampu. Namun, kita masih mampu utk mengangkat kain dr ampaian dgn usaha, tenaga & kesempatan masa yg kita ada sebelum hujan atau x hujan. kadang-kadang kita sangkakan hujan akan turun, maka kita akan cepat2 put on effort utk angkat kain baju kita. akan tetapi, kadang-kadang langit sgt cerah, tiba -tiba hujan & kita x dpt nak angkat kain baju kita walaupon kita dh berusaha utk angkat dgn berlari dr kelas atau kafe semata-mata utk angkat kain baju kita. tp baju kita dh basah. (ok that is my 'leteran' hari ni..^_^)


mcm tu lah jugak dgn apa yg terjadi kat diri ni pd mid term terakhir hari ni. sapa x sedih bila kita dh berusaha utk mengulangkaji dan sebagainya. namun percaturan Allah kita x dpt nak sangkal.
jgn lupa, kadang2 soalan tu susah pada org lain tetapi Allah mudahkan utk kita. begitulah juga sebaliknya.Namun yakinlah moga ada hikmah di sebaliknya. amin..

Ya Allah, kurniaknlah keputusan yg terbaik untukku, ibu bapa ku, ahli kelurgaku, guru-guruku, rakan-rakanku serta umat Islam seluruhnya di dunia & di akhirat kelak. amin.

p/s: totally sad. but I still have Allah to seek His Blessing, alhamdulillah.
: my adik said in the phone called yesterday," adik tgh bersedia nak periksa esok!" what a cute 'bersedia'..hehheehe...

No comments:

Post a Comment